افزایش مخاطبان وبینار چه تکنیک هایی دارد؟

افزایش مخاطب وبینار

فهرست

افزایش مخاطبان وبینار

وبینارها می توانند راهی فوق العاده برای دستیابی به مشتریان بالقوه باشند. اما این یک اشتباه بزرگ است که  که مانند سایر موضوعات، بازاریابی و تبلیغ شوند. برای افزایش مخاطبان وبینار، فقط، مهم بودن محتوا کافی نیست. محتوا هر چقدر عالی هم باشد، موفقیت هر وبینار به حضور بستگی دارد. اگر کسی برای شنیدن آن وجود نداشته باشد، معنای زیادی ندارد. مسلما ارسال چند ایمیل برای جذب شرکت کنندگان کافی نخواهد بود.

در ادامه به نکاتی کلیدی، برای افزایش مخاطبان وبینار اشاره خواهیم کرد. با انجام این نکات طلایی که در هر وبینار قابل اعمال است، می­توانید مردم را نسبت به وبینار خود آگاه و هیجان زده کرده و حضور را افزایش دهید.

نکات کلیدی برای افزایش مخاطبان وبینار

  • چرخه تبلیغات خود را افزایش دهید

برای تقویت ثبت نام و افزایش مخاطبان وبینار، طول چرخه تبلیغاتی خود را افزایش دهید و از بیش از 14 روز شروع کنید. می توانید از یک ماه قبل رویداد برای چرخه تبلیغاتی از جمله ایمیل، کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی ، بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و تبلیغات برنامه ریزی نمایید. هدف این است که مخاطبان خود را روزتر اززمان وبینار آگاه کنید تا بتوانند برای شرکت برنامه ریزی کنند.

  • در روز وبینار یادآوری ارسال کنید

در روز وبینار خود، پیامی برای یادآوری رویداد به شرکت کنندگان ثبت نام شده ارسال کنید و همچنین آخرین فرصت را برای کسانی که هنوز به شما پاسخ نداده اند ارایه دهید.

ایمیل‌ها و پیام های تبلیغاتی که در چند ساعت قبل از زمان شروع وبینار ارسال می‌شوند، نرخ تبدیل بالاتری دارند. شاید جالب باشد که بدانید، براساس آمار بدست آمده، معمولا 31 درصد از ثبت نام ها بین یک تا هفت روز قبل از وبینار و 25 درصد، در روز وبینار انجام می­شود. بنابراین کسانی که در روز وبینار ثبت‌نام می‌کنند، احتمال شرکت شان بیشتر خواهد بود.

  • از ابزارهای تعاملی استفاده کنید

سعی کنید نظرسنجی و پرسش و پاسخ، را در وبینارهای خود بگنجانید. استفاده از ابزارهای تعاملی مانند نظرسنجی، آزمون‌ها و پرسش و پاسخ نه تنها یک تاکتیک برای تعامل با مخاطبان است، بلکه بینش ارزشمندی در مورد علاقه مندی­های آنها ارایه میدهد. از این داده ها می توان برای تنظیم محتوای وبینار بعدی یا ایجاد یک محتوای جدید برای افزایش مخاطبان وبینار استفاده کرد.

  • وبینار خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید

رسانه­ های اجتماعی یک کانال عالی برای تبلیغ وبینارشما هستند، به خصوص اگر از رسانه­های اجتماعی برای تعامل با مشتریان خود استفاده می­کنید. همانطور که در بالا گفته شد بهتر است از چرخه تبلیغات طولانی تری استفاده کنید. در اینصورت زمان خواهید داشت تا چند پست ارگانیک ایجاد کنید و پست های خود را بر اساس عملکرد تنظیم کنید. هدف این است که از هر فرصتی برای ارتباط با مخاطبان خود در رسانه­ های اجتماعی استفاده کنید.

افزایش مخاطبان وبینار

نحوه تبلیغ برای افزایش مخاطبان وبینار

برای برگزاری وبینار موفق باید تبلیغات درست و هدفمندی داشت به همین خاطر در ادامه این مقاله بلاگ یادای به این سوال پاسخ می دهیم که نحوه تبلیغ برای افزایش مخاطبان وبینار چگونه باشد.

  • موضوعی را انتخاب کنید که گسترده و عملی باشد

سعی کنید موضوعی را انتخاب کنید که به اندازه کافی گسترده باشد تا مخاطبان زیادی را جذب کند. در عین حال به اندازه کافی هدفمند باشد تا توصیه های عملی ارایه دهد که شرکت کنندگان بتوانند پس از پایان وبینار شما، آن را اجرا نمایند.

افراد تنها زمانی به وبینار شما علاقه مند می­شوند که به سوالی پاسخ دهید که هنوز پاسخ رضایت بخشی برای آن پیدا نکرده باشند.

  • یک هدف تعیین کنید

داشتن یک هدف به شما انگیزه می­دهد تا به آن برسید و به شما کمک می کند موفقیت را اندازه گیری کنید. به عنوان مثال، مشخص کنید می­خواهید چه تعداد شرکت کننده داشته باشید.

همچنین اهداف بازاریابی خود را در نظر بگیرید و سپس تصمیم بگیرید که چگونه می­خواهید این وبینار به آن کمک کند.

  • به شرکت کنندگان چیز خاصی ارایه دهید

مردم دوست دارند احساس کنند در حال کسب مزیت یا یک معامله بزرگ هستند. به همین دلیل است که ارایه یک هدیه منحصر به فرد به شرکت کنندگان ایده خوبی است. سعی کنید به چیزهایی فکر کنید که افراد را هیجان زده کند و یا احساس خاص بودن به آن­ها بدهد. در ادامه چند ایده در این زمینه مطرح شده است که به افزایش مخاطبان وبینار کمک می­کند.

  • مسابقه یا چالش برگزار نمایید. مثلا از مخاطبان بخواهید یک هفته قبل، چیزی مرتبط به وبینار را در شبکه اجتماعی خود قرار دهند یا توییت کنند و در ابتدای وبینار برنده را انتخاب نمایید.
  • در ایمیل‌های تبلیغاتی و یادآوری، یا در اسلاید پایانی وبینار کد تخفیف ارایه دهید .
  • سیستمی طراحی کنید که به شرکت کنندگان در وبینارها جوایز هدیه کمک کند.
  • یک کتاب الکترونیکی، یک الگو، یک کتاب کار یا هر مطلب دیگری که به مخاطبان شما و موضوع وبینار مرتبط است، هدیه دهید.
  • اگر یک فرد خاص به عنوان سخنران دارید، می‌توانید از آن شخص بخواهید که چیزی از خود را ارایه دهد، شاید نسخه‌هایی از کتاب خود را در دست داشته باشد.
  • روز مناسب هفته را انتخاب کنید

وبینار خود را در آخر هفته برگزار نکنید. به نظر می‌رسد روزهای قبل و بعد تعطیلات آخر هفته همیشه مملو از کارهای نیمه کاره  و اضطراری لحظه آخری هستند.

  • زمان مناسب روز را انتخاب کنید

مانند هر متغیری در بازاریابی، بهترین زمان (و روز) به مخاطبان شما بستگی دارد. می­توانید این زمان را براساس موارد مختلف مانند نوع مخاطبان و منطقه زندگی آنها ارزیابی و تنظیم نمایید.

اگر تازه شروع کرده اید یا نمی دانید چه زمانی بهترین کاربرد را دارد، همیشه می­توانید  فیلدی را در فرم ثبت‌نام خود بگنجانید و ازشرکت کنندگان بپرسید که کدام بازه‌های زمانی برایشان مناسب‌تر است. در نهایت وبینار خود را بر اساس آن بازخورد برنامه‌ریزی کنید.

  • مخاطب ایده آل برند خود را بشناسید

برای افزایش مخاطبان وبینار باید مخاطبان هدف درستی را نشانه بگیرید. فروش وبینار به افراد اشتباه موفق نخواهد بود. بهتر است اطلاعاتی مانند سن،جنسیت، شغل و سطح درآمد مخاطبان خود را جمع آوری کنید.

وبینار و افزایش مخاطب

  • صفحه فرود آموزنده ایجاد کنید

در صفحه فرود وبینار انتظارات و نحوه رویداد راخیلی واضح و ساده بیان کنید.

  • بیوگرافی مختصری از ارایه­دهندگان و اینکه چرا اهمیت دارند بیان کنید.
  • وبینار در مورد چیست و چه موضوعاتی را پوشش خواهد داد.
  • تاریخ و زمان وبینار را اعلام نمایید تا افراد بتوانند تقویم خود را علامت گذاری کنند.
  • به وضوح توضیح دهید که چه زمانی و چگونه وبینار در دسترس خواهد بود.
  • ارزش وبینار خود را توضیح دهید. افراد پس از ترک وبینار شما چه کاری می توانند انجام دهند که قبل از شرکت در آن قادر به انجام آن نبودند.
  • یادآوری لحظه آخری ارسال کنید

برای افزایش مخاطبان وبینار، ایمیل‌ها یا پیام های یادآوری لحظه آخری بسیار مهم هستند. بهتر است یک روز قبل و همچنین در روز وبینار ارسال شوند. پیام “وبینار را فراموش نکنید.  فقط یک روز (یا کمتر!) مانده است” به مخاطبان یادآوری میکند که به لیست کارهایشان اضافه نمایند.

  • بازاریابی از رسانه های اجتماعی را برای افزایش مخاطبان وبینار

شما این فرصت را دارید که از رسانه های اجتماعی برای یادآوری وبینار خود به مخاطبان خود استفاده کنید. با نزدیک شدن به تاریخ، به‌ویژه روز قبل و روز اول، تعداد به‌روزرسانی‌های یادآوری را افزایش دهید. مطمئن شوید که یک هشتگ اختصاصی برای وبینار خود انتخاب کرده اید و آن را در صفحه  تبلیغ خود قرار دهید.

  • از رسانه های پولی نترسید

اگر به دنبال افزایش مخاطبان وبینار هستید و بودجه لازم را داشته دارید، می­توانید از تبلیغات گوگل استفاده کنید. یک کلمه کلیدی که با محتوای وبینار شما همخوانی داشته باشد، به بهترین روش، کلام را به گوش مخاطبان می­رساند و حضور را افزایش می­دهید.

  • همکاری با برند های دیگر

بسیاری معتقدند دو برند کاملاً همسو، این قدرت را دارند که در کنار یکدیگر واقعاً شگفت‌انگیز باشند. بسیار شگفت‌انگیزتر از آن‌که جدا از هم باشند. برای افزایش مخاطبان وبینار، می‌توانید با برند دیگری همکاری کنید. یا از دوستان، افراد یا برندهای دیگر بخواهید تبلیغ وبینار را در صفحه خود قرار دهند. برای مثال در وبینار طراحی کمپین داده محور برند دیتاک برای برگزاری وبینار از لندین، شتابدهنده ژرفا، دیجی تلنت کمک گرفت.

طراحی کمپین داده محور

  • محتوا و استراتژی وبینار را برای موفقیت بهینه سازی کنید

بطور مداوم استراتژی وبینار خود را ارزیابی کنید و به دنبال راه­هایی برای بهبود آن باشید. بررسی کنید آیا مخاطبان با نوع تبلیغ و نحوه بازاریابی وبینار ارتباط برقرار کرده اند؟

  • از بهترین ابزارهای ویدئو کنفرانس برای اطمینان از تجربه ویدیویی روان استفاده کنید.

محتوای وبینار شما ممکن است بینش بی نظیری باشد، اما اگر شرکت کنندگان شما نتوانند به­راحتی به رویداد دسترسی داشته باشند و به آن گوش دهند، ارزش آن را ندارد. انتخاب ابزار و کنفرانس ویدیویی مناسب، وبینار شما را در پلتفرمی که شایسته آن است قرار می‌دهد، بنابراین مردم تشویق می‌شوند به شما بپیوندند و به صحبت‌های شما گوش دهند. پس بهتر است روی ابزارها و پلتفرم های مناسب سرمایه گذاری کنید.

جمع بندی

وبینارها فرصتی عالی برای تعامل با مخاطبان هدف و به نمایش گذاشتن محصول یا خدمات شما ارایه می دهند. نکات ذکر شده در بالا به شما کمک می کند تا با افزایش مخاطبان وبینار بیشترین بهره را از وبینارهای خود ببرید. بنظر شما چه را­ه­ها و روش های دیگری برای افزایش مخاطبان وبینار وجود دارد؟ خوشحال میشیم اگر نظری در این زمینه دارید، با ما مطرح کنید.

این پست را با دوستانتان اشتراک بگذارید:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on telegram
Share on email
Share on reddit
Share on skype
Share on whatsapp
{{ reviewsTotal }} نظر
{{ reviewsTotal }} Reviews
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
نوشته‌های مرتبط: