نقش وبینار در برند سازی شخصی

Vector online conference concept in flat style

فهرست

نقش وبینار در برندسازی شخصی

نقش وبینار در برند سازی شخصی چیست؟ وبینار چگونه باعث افزایش درآمدمان می‌شود؟ چگونه باید یک وبینار را برگزار کرد؟ با استفاده از وبینار به چه اهدافی دست پیدا خواهیم کرد؟

اگر با استفاده از یک وبینار به دنبال فروش بهتر محصولات و خدمات خود هستید باید با تکنیک‌ها و روش‌های مؤثر برای این کار آشنایی داشته باشید. در اینجا می‌خواهیم مسائل مربوط به نقش وبینار در برندسازی شخصی، ویژگی‌های وبینار، چالش‌ها و مزایایی که وبینار دارد را مورد بررسی قرار دهیم.پس اگر می خواهید نقش وبینار در برند سازی شخصی را بهتر درک کنید تا انتهای این مقاله یادای با ما همراه باشید.

نقش وبینار در برند سازی شخصی

وبینار چیست؟

وبینار از که دوکلمه وب و سمینار تشکیل شده که به یک رویداد، کارگاه آموزشی، یک دورهمی، ارائه آنلاین و سخنرانی می‌پردازد. این کار توسط نرم‌افزارهای مربوط به آن انجام خواهد شد. از طریق وبینار شما این امکان را پیدا می‌کنید که تعدادی زیادی از افراد در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید.

نقش وبینارهای زنده در افزایش میزان تعامل، دریافت اطلاعات و توانایی افراد در بحث و گفتگو بوده و به برندسازی شخصی کمک زیادی خواهد کرد. در وبینار به افراد زیادی این فرصت داده می‌شود که به‌صورت آنلاین و بدون حضور فیزیکی در بحث‌های آموزشی شرکت کنند و با تصویر و صدا اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند. چنین جلساتی باهدف آموزشی و تجاری برگزار می‌شود که مخاطبان خود را با نیازهای مهم آنها بشناسید و در درک بهتر و ایجاد روابط پایدارتر گام بردارید.

در وبینار راجب هر موضوعی می‌توانید صحبت کنید اما 26 درصد از وبینارها در حوضه نرم‌افزار و تکنولوژی بوده که اگر محصول شما با این دو گزینه ارتباط داشته باشد با تشکیل وبینار می‌توانید به برندسازی شخصی خود برسید.

استفاده از وبینار چه مزایای دارد؟

نقش وبینار در برندسازی شخصی به شکلی خواهد بود که یکی از مزایای آن این است که تجارت خودتان را با پیشتازان این عرصه پیش ببرید و به بخش بزرگ و جدایی‌ناپذیر آن تبدیل شوید. وبینار در شرکت‌های معروفی مانند: صلیب سرخ، لینکدین، دانشگاه هاروارد و… همگی به‌عنوان یک جز مهم محسوب می‌شوند. هرچند نمی‌توان گفت که دلیل موفقیت آنها برگزاری هفتگی وبینار است اما این سطح از تعامل و مشارکت با مخاطبان و اعضای تیم مطمئناً به محبوبیت آن کمک زیادی خواهد کرد.

یکی دیگر از مزایای وبینار این است که با هرکسی که بخواهید بدون درنظرگرفتن مکان جغرافیای ارتباط برقرار کنید. این نوع سمینارها به فرد اجازه می‌دهد که با ماندن در خانه و بدون تأخیر در سمینار حاضر شود و به هر مکانی که دوست داشته باشند سفر کنند. چون محدودیت جغرافیایی و مکانی وجود ندارد نقش وبینار در برندسازی شخصی بسیار بالا خواهد بود و باعث جذب مخاطبان بیشتر از سراسر جهان خواهد شد.

برگزاری وبینار مزیت دیگری که دارد باعث صرفه‌جویی در زمان، انرژی و پول شما می‌شود. در فضای مجازی و وبینارها هزینه‌ای برای دورهمی پرداخت نمی‌شود. هزینه‌هایی مانند مکان برای سمینار و تنقلات و… دیگر وجود نخواهد داشت. نقش وبینار این است که به کارآفرینان اجازه می‌دهد که زمان ارائه و یا تعامل با مخاطبان را بهتر مدیریت کند و مهمان‌ها و شرکت‌کنندگان را در شهرها و کشورهای مختلف بدون دردسر در کنار یکدیگر جمع نمایید.

مزیت دیگر وبینار این است که با یادگیری بهتر به خرید یک محصول کمک خواهد کرد. یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر وبینار تبلیغات است اما نباید آن را به‌تنهایی به‌عنوان یک کمپین تبلیغاتی در نظر گرفت. بلکه باید یک وبینار به مخاطبان خود اطلاعات درست و جامعی را در مورد موضوعش منتقل کند. این موضوع ممکن است راجب ارزش بیزینس و آینده‌نگری شما باشد.

نقش وبینار در برند سازی شخصی

اهدافی که با وبینار به دست می‌آید

وبینارها اهداف گسترده‌ای دارند که به شیوه‌های مختلفی اجرا می‌شوند. در ادامه این مطلب به اهدافی که وبینار در برندسازی شخصی دارد اشاره خواهیم کرد:

1-معرفی محصول جدید:

یکی از خواسته‌های غیرمنطقی این است که از مخاطبان خود بخواهید که برای شرکت در کنفرانسی که برای معروفی محصول جدید خود دارید بلیط تهیه کنند. اما اینکه از آنها بخواهید که به مدت یک ساعت وقت خود را برای حضور در دورهمی آنلاین شما اختصاص دهند کاری منطقی خواهد بود. در این نوع وبینار مارکتینگ شما افرادی زیادی را به‌صورت یکجا با روشی تأثیرگذارتر به خرید محصول خود ترغیب خواهید کرد.

حتماً این نکته را هم در نظر بگیرید که شما در این جلسه فقط برای آموزش به مخاطبان خود آماده نشده‌اید بلکه باید آمادگی این را داشته باشید که به سؤالات آنها پاسخ دهید.

2- جلب نظر بیشتر مخاطبان:

وبینارها برخلاف بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات بنری تأثیر بیشتری را روی مخاطب خواهند گذاشت. اگر به پست‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی نگاهی بیندازید به فراوانی وجود دارند اما تأثیری که وبینار در برندسازی شخصی دارد ارزش آن برای مشتریان بیشتر خواهد بود. این منحصربه‌فرد بودن آن نیز به‌خاطر همیشگی نبودن آن است. یعنی “قدرت کم بودن” آن بوده که برای درک بهتر آن مثال ساده‌ای را در نظر بگیرید که برای همه هم اتفاق افتاده زمانی که غذا کم است طعم بهتر و خوشمزه‌تر خواهد بود یا دورهمی‌های کوتاه لذت بیشتری دارد.

پس دیر رسیدن به وبینار و یا رهاکردن آن به این معنی است که مخاطب چیزی را ازدست‌داده است. در این وبینار سایر شرکت‌کنندگان چیزی را می‌دانند که او از آن اطلاعی ندارد. حتی اگر فیلم سمینار را در اختیار این نوع مخاطب قرار دهید دیگر فرصت سؤال پرسیدن را نخواهد داشت. البته برخی از برگزارکنندگان این فرصت را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند که بعد از سمینار هم بتوانند سؤالات خود را مطرح کنند.

3- تجربه، تخصص و مهارت خودتان را بازگو نمایید:

در اجرای وبینار فرقی نمی‌کند که موضوع شما راجب چه چیزی باشد. این وبینار به مجری اجازه می‌دهد که روی صندلی مجازی بنشیند و درباره موضوعی صحبت کند. نقش برخی از وبینارها در برندسازی شخصی این است که به مخاطبان خود جهت فکری مشخصی را خواهد داد.

پس اگر در زمینه خاصی تخصص دارید و یا دارای تجربه هستید شرکت‌کنندگان زیادی وجود خواهند داشت که حاضر خواهند بود سخنان شما را به‌عنوان یک متخصص که تجربه زیادی دارد گوش دهند و در وبینار شما شرکت کنند.

نقش وبینار در برند سازی شخصی

چگونه از وبینار برای برندسازی شخصی و کسب‌وکارهای اینترنتی استفاده می‌کنند؟

همان‌طور که می‌دانید وبینار نقش بسیار مهمی را در برندسازی شخصی دارد به همین خاطر یک فرصت عالی برای کسب‌وکارهای اینترنتی خواهد بود که می‌خواهند در مدت کوتاهی رشد کنند. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید از طریق وبینار برندسازی کنید و کسب‌وکار اینترنتی خود را گسترش دهید.

1-محصول جدید خود را معرفی کنید:

اگر شما صاحب کسب‌وکار باشید همیشه مخاطب‌های زیادی برای محصولات شما وجود دارند که برای خریدکردن از شما تردید خواهند داشت. پس برگزاری وبینار یک فرصت بسیار خوبی برای شما خواهد بود که بدون اینکه به خودتان و یا مخاطبتان زحمتی بدهید محصول خود را معرفی و به فروش برسانید.

البته باید این را بدانید که اگر به‌خوبی وبینار را برگزار کرده و محصول خود را به بهترین نحو معرفی کنید حتی می‌توانید مخاطبانی را هم که علاقه‌ای به خرید ندارند را تشویق به خرید محصول خود نمایید.

2- برندسازی شخصی:

اینکه یک مدرس باشید یا صاحب فروشگاه فرق چندانی نخواهد کرد درهرصورت باید این را بدانید که مخاطبان شما قبل از خرید هر محصول و یا خدماتی به برندهایی اعتماد دارند که با آن آشنایی داشته باشند. به عبارتی دیگر برای اینکه بیشتر شناخته شوید نیاز به برندسازی شخصی خواهید داشت که به شما کمک کند فروش بالایی داشته باشید. امروزه نمی توان نقش وبینار در برند سازی شخصی نایدیده گرفت.

3- افزایش تعامل مخاطبان با برند شخصی شما:

در دنیای بازاریابی یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که هرچه مخاطبان با یک برند تعامل بیشتری داشته باشند بیشتر برای خرید آن ترغیب خواهند شد. منظور تعامل این است که مثلاً در اینستاگرام مخاطب به شما دایرکت دهد و یا برای پست‌های شما کامنت می‌گذارند و پیگیر برند شما در طول روز هستند.

پس برای تعامل بیشتر با مخاطبان خود برگزاری یک سری وبینارهای دوره‌ای لازم است. وبینار پرسش‌وپاسخ، آموزشی و یا هر وبینار دیگری که برای مخاطب شما محتوای آن با ارزش باشد.

جمع‌بندی

در آخر باید بگوییم که  قش وبینار در برند سازی شخصی بسیار مؤثر خواهد بود و برای کسب درآمد بیشتر برگزاری این دوره‌ها لازم است. در این راه قطعاً داشتن وب‌سایت به شما کمک زیادی خواهد کرد. پس اگر می‌خواهید از طریق وبینار مخاطبان بیشتری را برای کسب‌وکار اینترنتی خود جذب کنید داشتن یک سایت اینترنتی روند رشد شما را سریع‌تر می‌کند.

 

این پست را با دوستانتان اشتراک بگذارید:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on telegram
Share on email
Share on reddit
Share on skype
Share on whatsapp
{{ reviewsTotal }} نظر
{{ reviewsTotal }} Reviews
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
نوشته‌های مرتبط: