مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ از 0 تا 85

مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ

فهرست

 یادگیری دیجیتال مارکتینگ

پیشرفت تکنولوژی و اینترنت باعث شده تا رشته دیجیتال مارکتینگ از اهمیت چشم گیری برخوردار شود. برای ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ بهتر است مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ را بشناسید و یک نقشه راه داشته باشید. امروزه دیجیتال مارکتینگ توجه بسیاری از افراد را در سراسر جهان به سمت خود معطوف کرده است. اگر به دنبال یادگیری این رشته هستید اما هیچ برنامه‌ای ندارید ممکن است متقبل پرداخت هزینه های سنگین و هدر دادن زمان خود شوید. از این رو ما در این مقاله قصد داریم شما را به صورت کامل با مسیرهای یادگیری دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی آشنا سازیم.

دیجیتال مارکتینگ را از کجا شروع کنم؟

علم دیجیتال مارکتینگ از چندین شاخه تشکیل شده و مبحث گسترده‌ای است. در ابتدا بهتر است با مبانی و اصول دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید. همچنین زیرشاخه‌ها و ابزار دیجیتال مارکتینگ را بشناسید. سپس یک یا دو شاخه نزدیک به هم را انتخاب کرده و سعی کنید در آن شاخه‌ها متخصص شوید.

نقشه راه مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ

مطالعه شخصی

ابتدا خودتان شروع به مطالعه کنید. با جستجو در اینترنت اطلاعات خوب و مفیدی به دست خواهید آورد. ویدئو‌ها، دوره‌های آموزشی رایگان، مقالات و کتاب‌های بسیاری برای آموزش وجود دارند که دسترسی به آنها راحت است.

اصول دیجیتال مارکتینگ را بیاموزید

اولین قدم برای شروع حرفه دیجیتال مارکتینگ، کسب شایستگی های فنی اصلی در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)، محتواسازی، تجزیه و تحلیل، بازاریابی و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و … است.

دیجیتال مارکتینگ

اگر می‌خواهید یادگیری دیجیتال مارکتینگ را به صورت تجربی کسب کنید، ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا آشنایی گذرا را به مجموعه‌ای از مهارت‌های منسجم تبدیل کنید. برنامه‌هایی مانند بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ و دوره‌های تخصصی شما را به سمت یادگیری کارآمد در این حوزه راهنمایی کند.

نحوه استفاده از ابزارهای کلیدی دیجیتال مارکتینگ را بیاموزید

هرچه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بیشتری را تجربه کنید، تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر آسان تر خواهد بود. به عنوان مثال، Google Analytics و Google Ads به شما این امکان را می دهد تا عملکرد کمپین ها تبلیغاتی و بازاریابی را اندازه گیری و رفتار کاربران را بررسی و تحلیل نمایید .

ابزارهای سئو مانند  Ahrefs،Moz و SEMrush نیز ضروری هستند. به شما این امکان را می‌دهند که کلمات کلیدی مرتبط را شناسایی کنید، بک لینک‌های صفحات سایت را بررسی کنید. همچنین سئوی رقبا را تحلیل کنید.

یکی دیگر از ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ، رسانه های اجتماعی می باشد. دیجیتال مارکترها  به فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین، تیک تاک و موارد دیگر برای هدایت ترافیک، تولید سرنخ و ایجاد برندهای خود، متکی هستند.

کارآموزی انجام دهید

کارآموزی یکی از بهترین روش‌ها در مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ است. برای کارآموزی باید اطلاعات مقدماتی داشته باشید. کارآموزی در محیطی خوب و مناسب بهترین روش برای یادگیری است. اگر در مورد حرفه دیجیتال مارکتینگ جدی هستید، باید پس از گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ، یک دوره کارآموزی بگذرانید. کارآموزی در مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ به شما در درک نحوه عملکرد اکوسیستم بازاریابی آنلاین و کسب تجربه عملی کمک می کند.

علاوه بر این، شما همچنین تحت نظارت یک متخصص دیجیتال مارکتینگ کار خواهید کرد. از این رو، این یک موقعیت کاملا برد-برد برای شما خواهد بود. پس از اتمام دوره کارآموزی، ممکن است یک پیشنهاد شغلی پردرآمد نیز دریافت کنید. شما می توانید به دنبال فرصت های کارآموزی در سایت دیجی تلنت باشید.

تجربه کنید و نمونه کار جمع آوری کنید

فرآیندها و نتایج خود را به گونه ای نشان دهید که کار تیمی، برنامه ریزی و تفکر استراتژیک شما را به نمایش بگذارد. اگر تجربه کاری ندارید، نمونه کار شما می‌تواند نتایج تمرینات عملی باشد که شما به عنوان بخشی از دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ خود انجام داده اید.

حضور آنلاین شما نیز بخشی از نمونه کار شما است. بنابراین باید خلاقیت و حرفه ای بودن شما را نشان دهد. برای مثال یک حساب اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود، یا یک وبلاگ اختصاصی برای خود ایجاد کنید. آن را در نمونه کار خود قرار دهید.

وبلاگ خود را راه اندازی کنید

هنگامی که پایه شما آماده شد، می توانید وبلاگ خود را راه اندازی کنید و همه چیز را به صورت عملی تر یاد بگیرید. این امر باعث افزایش اعتماد به نفس شما می­شود. همچنین به شما در مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ کمک می کند.

به‌علاوه برای داشتن رزومه و حتی یادگیری بیشتر،  بهتر است یک سایت طراحی کرده و کسب و کاری را شروع کنید. می‌توانید تمام دانش و تجربه‌ای که کسب کردید را روی آن پیاده کنید.

کتاب های دیجیتال مارکتینگ را بخوانید

کتاب­ها دانش عملی زیادی به شما نمی دهند، اما ابزاری عالی برای شروع مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ هستند. برای شروع، می‌توانید یک کتاب دیجیتال مارکتینگ بخرید که کل اصول دیجیتال مارکتینگ را پوشش می‌دهد. همچنین می‌توانید کتاب‌های مختلفی درباره موضوعات دیجیتال مارکتینگ مانند سئو، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، وردپرس و … بخوانید.

وبلاگ های دیجیتال مارکتینگ را بخوانید

یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری رایگان دیجیتال مارکتینگ، خواندن وبلاگ‌ها در اینترنت است. خواندن وبلاگ‌ها نه تنها به شما در یادگیری دیجیتال مارکتینگ کمک می کنند، بلکه از آنجاییکه در مورد آخرین اتفاقات دنیای دیجیتال مارکتینگ نیز به روز می شوند، در مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ، راهنما شما هستند.

اینفلوئنسرها را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

برخی از اینفلوئنسرهای دیجیتال مارکتینگ را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک و اینستاگرام دنبال کنید. کارشناسان و اینفلوئنسرهای دیجیتال مارکتینگ در رسانه های اجتماعی بسیار فعال هستند.

آنها به طور مداوم محتوای جدیدی را در حساب های رسانه های اجتماعی خود منتشر می کنند. از این رو، می توانید از این فرصت در مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

مشاهده وبینارها

طرفدار پر و پا قرص وبینارهای دیجیتال مارکتینگ باشید. این وبینارها توسط کارشناسان برگزار می‌شود و ارزش واقعی آن­ها افزایش دانش شما در مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ است.

یکی از بهترین نکته‌ها در مورد وبینار این است که، شما می­توانید موضوعات پیشرفته ای را یاد بگیرید که ممکن است هرگز درباره آنها نشنیده باشید.

در یادای وبینارهای دیجیتال مارکتینگ پای ثایت رویدادها هستند که می توانید از طریق بخش وبینارهای دیجیتال مارکتینگ یادای از آخرین رویدادهای این حوزه مطلع شوید. برای مثال از تاریخ 12 مهر تا 30 مهر 18 وبینار کاربردی در این حوزه برگزار کرد که بیش از 3500 نفر در این وبینار ثبت کردند.

وبینارهای دیجیتال مارکتینگ

سمینارها و کنفرانس های دیجیتال مارکتینگ

می­توانید در سمینارها و کنفرانس های دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید. هر ساله هزاران سمینار دیجیتال مارکتینگ و کنفرانس جهانی برگزار می­شود. شما می­توانید خود را در آن کنفرانس ها ثبت نام کنید و بینش های ارزشمندی کسب کنید.

هزینه ورودی این سمینارها معمولا بالا است، اما ارزش وقت و سرمایه گذاری شما را دارد. بسیاری از کارشناسان، رهبران کسب و کار، اینفلوئنسرها و کارآفرینان دیجیتال، دانش خود را در این سمینارها و کنفرانس ها به اشتراک می گذارند.

به انجمن های دیجیتال مارکتینگ بپیوندید

می­توانید به انجمن‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ در اینترنت نیز بپیوندید. در انجمن­ها، می‌توانید شک و تردیدهای خود را در مورد دیجیتال مارکتینگ مطرح کنید. شما همچنین می‌توانید در بحث‌ها شرکت کنید و در صورت تمایل دانش خود را به اشتراک بگذارید. معمولا تخفیف‌ها و پیشنهادهای هیجان‌انگیزی نیز در این انجمن‌ها دریافت خواهید کرد.

منابع یادگیری دیجیتال مارکتینگ

در مسیر آموزش دیجیتال مارکتینگ منابع مختلفی از جمله مقالات، کتاب‌های الکترونیکی، دوره‌های رایگان و غیر رایگان در اینترنت برای مطالعه و یادگیری دیجیتال مارکتینگ وجود دارند.

باید در نظر بگیریم که بهترین منبع برای آموزش، منبعی است که توسط افرادی متخصص و باتجربه گردآوری شده باشد. در ادامه چند منبع عالی و جذاب ذکر شده اند که به شما در مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ کمک خواهند کرد.

به پادکست دیجیتال مارکتینگ گوش دهید

چه موافق باشید یا نه، پادکست ها روز به روز محبوب‌تر می‌شوند. میلیون ها نفر در سراسر جهان به‌ویژه در زمینه یادگیری، انگیزه و خودسازی، به پادکست گوش می­دهند. بنابراین می‌توانید شروع به گوش دادن به پادکست‌های مختلف بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ کنید.

ویدیوهای آموزشی در یوتیوب تماشا کنید

قدرت یوتیوب( YouTube )  برای یادگیری و توسعه را دست کم نگیرید. اگر واقعاً در مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ جدی هستید، یوتیوب بهترین مکان برای افزایش و بروزرسانی اطلاعات شماست. در یوتیوب، کانال‌های زیادی خواهید یافت، که صرفاً به دیجیتال مارکتینگ می‌پردازند.

دوره‌های رایگان گوگل همراه با گواهینامه  

گوگل با ایجاد پلتفرمی به نام  Google Digital Unlocked، ابتکار عمل برای گسترش دانش دیجیتال مارکتینگ و آنلاین را در دست گرفته است. این یک پلتفرم رایگان است که در آن می­توان در مورد دیجیتال مارکتینگ، سئو، نحوه رشد یک تجارت با استفاده از رسانه آنلاین به عنوان یک ابزار و موارد دیگر اطلاعات کسب کرد.

در Google Digital Unlocked ، موارد زیر را یاد خواهید گرفت:

  • سئو.
  • جستجوی تبلیغات.
  • بازاریابی ایمیلی.
  • تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل.
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی.
  • تبلیغات در وب سایت ها.
  • بازاریابی محتوا و …

منابع انگلیسی مناسب در مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ 

کتاب‌ها

خارجی

  • Digital Marketing For Dummies
  • The Art of Digital Marketing
  • Digital Marketing Strategy

فارسی

  • کتاب های بازاریابی فیلیپ کاتلر
  • کتاب ماشین محتوا
  • کتاب چوبدستی‌ات را بساز یا ایده عالی مستدام
  • کتاب تو بهترین مشتری من هستی!
  • کتاب گاو بنفش: کسب و کار خود را به طریق برتر بودن و قابل توجه بودن دگرگون سازید.

نتیجه گیری

در مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ هزاران راه در دسترس هستند. مهم این است که اهداف خود را در ذهن داشته باشید و تصمیم بگیرید که دقیقاً چه چیزی را می خواهید یاد بگیرید. انتخاب‌های درست آموزشی در این مسیر، جای قدم‌های شما را برای حرفه‌ای شدن محکم‌تر خواهد کرد. در این مقاله به مسیر یادیگیری دیجیتال مارکتینگ، منابع و راهکارهای آموزشی برای ورود به این حرفه اشاره کردیم. اگر شما هم پیشنهادی دارید می‌توانید با ما در سایت یادای به اشتراک بگذارید.

این پست را با دوستانتان اشتراک بگذارید:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on telegram
Share on email
Share on reddit
Share on skype
Share on whatsapp
{{ reviewsTotal }} نظر
{{ reviewsTotal }} Reviews
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
نوشته‌های مرتبط: