مسیر شغلی کارشناس تولید محتوا از چه می گذرد؟

مسیر شغلی کارشناس تولید محتوا

فهرست

مسیر شغلی کارشناس تولید محتوا

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش کسب‌وکارهای اینترنتی، نیاز به دیده شدن در بستر اینترنت برای افزایش رونق کسب‌وکار در مشاغل مختلف دیده شد؛ روی آوردن صاحبان مشاغل مختلف به وب‌سایت‌ها برای دیده شدن سبب ایجاد فضای رقابتی در اینترنت میان کسب‌وکارهای مختلف شد همین عامل موجب تولید محتواهای مختلف در بستر اینترنت برای معرفی مشاغل شد.این شغل یکی از شغل های مهم دنیای بازاریابی دیجیتال است.

در اصل هدف از تولید محتوا، همان تلاش صاحبان مشاغل برای بالا بردن سود و پیشرفت در حیطه کاری خود است؛ تولید محتوا بنا بر نیاز مشاغل در اشکال متفاوتی دیده می‌شود که هرکدام از آن‌ها برای اثرگذاری باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند در ادامه قصد داریم در رابطه با تولید محتوا و کارشناسی کردن این حرفه شما را با مسیر شغلی یک کارشناس تولید محتوا بیشتر آشنا کنیم.

مهارت‌های یک کارشناس تولید محتوای موفق

قبل از هر چیز باید گفت که تولید محتوا می‌تواند در قالب یک عکس، فیلم و صدا باشد که در بسترهای پربازدیدی مانند وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام قرار بگیرد.

با افزایش تعداد وب‌سایت‌ها و پیج‌‌هایی که برای دیده شدن بستر اینترنت را انتخاب کردند، تولید محتوا نیز پیچیده‌تر و حرفه‌ای‌تر به‌عنوان شغلی جدید دنبال شد و همین عامل موجب شد که کارشناسان تولید محتوا یا همان کسانی که به تولید محتوا در قالب‌های مختلف می‌پردازند فنون مختلفی را برای تولید محتوا یاد بگیرند.

ابزارهای تولید محتوا

با توجه به محتوایی که یک کارشناس تولید محتوا تولید می‌کند، می‌توان به‌راحتی حرفه‌ای بودن او نسبت به دیگر رقبا را تشخیص داد؛ به‌طور اساسی در یک کارشناس تولید محتوا باید مهارت‌ها و توانایی‌هایی یافت شود تا او را برای این امر قادر کند؛ در ادامه برخی از این مهارت‌های پیچیده را خواهید خواند.

  1. تفکر بر روی عنوان: یک محتوا نویس حرفه‌ای باید قبل از هر چیزی بر روی موضوع عنوان تفکر کند و نیاز مقاله را بیابد؛ این یعنی محتوا نویس باید از روی عنوان مقاله کشف کند که چهارچوب موضوع را چگونه باید طراحی کند؛ پس از کشف چهارچوب و نیاز عنوان، باید سمت تحقیق و تفحص برود که مرحله بعدی تولید محتوا است.
  2. مهارت در جستجو و جمع‌آوری اطلاعات: بیشترین سهمی که یک محتوا نویس می‌تواند در بالا بردن کیفیت یک مقاله داشته باشد، توانایی او در جمع اطلاعات به‌صورت جامع و کامل است این یعنی هرچقدر هم که یک منبع برای جمع‌آوری اطلاعات کامل باشد، جامع و کافی نیست بنابراین هنر یک محتوا نویس در این است که تمامی منابع در دسترس در رابطه با عنوان را بررسی و چکیده مطالب را گردآوری کرده و سپس شروع به خلق محتوایی جدید کند.
  3. هنر نویسندگی: اصلی‌ترین وظیفه یک محتوا نویس روان‌سازی متن برای خواننده و خلق یک اثر خواندنی و جذاب است؛ تقریباً تمام قدرت یک متن به هنر نویسندگی تولیدکننده محتوا بستگی دارد؛ اگر فردی که اقدام به تولید محتوا می‌کند از هنر نویسندگی بهره‌مند نباشد و آن را در محتوای خود پیاده نکند محتوا در کمال علمی بودن و پربار بودن می‌تواند جذاب نباشد و این یعنی خواننده به سراغ آن نمی‌رود؛ بنابراین یکی از لازمه‌های شغل محتوا نویسی هنر نویسندگی فرد است.
  4. سئو و برجستگی در گوگل: همان‌گونه که در ابتدای مقاله اشاره شد، شغل تولید محتوا برای رونق بخشیدن به کسب‌وکارهای اینترنتی پدید آمده است؛ بنابراین اگر هدف شما از تولید محتوا دیده شدن در میان رقبا و کسب سود به مقدار بالا است، باید با قوانین سئو به‌عنوان یک محتوا نویس به‌طور کامل آشنایی داشته باشید تا توجه موتورهای جستجوگر گوگل را به سمت خود جلب کنید این یعنی شما در مقایسه با رقبای خود برتری می‌یابید و سریع‌تر دیده می‌شوید بنابراین یک محتوای کامل علاوه بر جامع و علمی بودن، باید بهینه‌سازی شده باشد به همین سبب، محتوا نویسان باید تسلط کامل و اطلاعات کافی درباره قوانین سئو داشته باشند.
  5. تسلط بر زبان انگلیسی برای تولید محتوا: اینترنتی شدن کسب‌وکارها آن‌ها را جهانی کرد و برخلاف گذشته که ممکن بود رقبای کاری شما همشهری‌ها و هم استانی‌ها یا تمام افراد داخل کشور باشند، ازاین‌پس رقبای شما در سرتاسر جهان و کشورهای دیر می‌توانند با شما رقابت کند؛ بنابراین شما باید توانایی رقابت در سطح جهانی را داشته باشید و این یعنی یک محتوا نویس باید قدرت بازگردانی متن‌هایی به زبان انگلیسی را داشته باشد تا بتواند تمامی اطلاعات موجود در متون با زبان‌های مختلف را گردآوری کرده و خود را در گوگل بالا ببرد باید توجه داشته باشید که از دیگر مهارت‌های لازم برای شغل محتوا نویسی تسلط کافی به زبان انگلیسی به‌عنوان یک زبان جهانی است.
  6. تسلط بر برنامه‌های گرافیکی و آفیس: یک محتوای قدرتمند و عامه‌پسند باید علاوه بر نوشتار شامل صدا، تصویر، جزوات، فایل‌ها و… باشد؛ بنابراین شما اگر یک محتوا نویس حرفه‌ای باشید باید کار با برنامه‌هایی مانند فتوشاپ برای ویرایش عکس‌ها بنا به نیاز متن و همچنین کار با برنامه‌های آفیس ازجمله اکسل، ورد و طراحی پاورپوینت به زیباترین شکل را داشته باشید؛ هرچقدر که مهارت شما در این زمینه‌ها بالاتر باشد شما محتوای پربیننده‌تری را تولید می‌کنید؛ اگر قصد حرفه‌ای شدن در شغل تولید محتوا را دارید بهتر است که آشنایی بالایی با این موارد داشته باشید.

 

کارشناس تولید محتوا

سخن نهایی

شغل محتوا نویسی شغلی بسیار ظریف و دقیق است و کوچک‌ترین مهارت‌ها می‌تواند خلق اثرهای بسیار بزرگ کند بنابراین تمامی مهارت‌های گفته‌شده طی مقاله را عنوان بازوهای یک محتوا نویس باید در نظر گرفت که هرچقدر تسلط بیشتری داشته باشد بازوان قدرتمندتری دارد.

یک محتوا نویس باید توانایی کنترل کیفی یک متن را داشته باشد یعنی متنی عاری از هرگونه غلط و خطا ازلحاظ نوشتاری علائم نگارشی تولید کند؛ تمامی این نکته‌ها دست‌به‌دست هم می‌دهند که فرد یک محتوا نویس حرفه‌ای شود و محتوای بی‌نقصی تولید کند.

فراموش نکنید یک محتوا نویس حرفه‌ای هرگز در کسب مهارت‌های جدید متوقف نمی‌شود و نقطه پایانی برای یادگیری خود درزمینهٔ تولید محتوا نمی‌گذارد؛ اگر شما قصد ورود به شغل محتوا نویسی و پیشرفت در این زمینه را دارید، همواره در حال به‌روزرسانی اطلاعات و آموخته‌های خود باشید و از هر منبع آموزشی در زمینه تولید محتوا برای یادگیری بیشتر در این زمینه بهره بگیرید چراکه نیاز روز ثابت نیست و محتوایی که شما تولید می‌کنید همواره نیاز به مشخصه‌های قدرتمندی برای دیده شدن دارد. در این مقاله تلاش کردیم مسیر شغلی کارشناس تولید محتوا را بیه صورت کوتاه اما مفید و کاربردی به شما معرفی کنیم. اگر در مورد شغل کارشناس تولید محتوا می خواهید بیشتر بدانید وبینار علی سیدلر را در سایت یادای ببینید.

این پست را با دوستانتان اشتراک بگذارید:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on telegram
Share on email
Share on reddit
Share on skype
Share on whatsapp
{{ reviewsTotal }} نظر
{{ reviewsTotal }} Reviews
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
نوشته‌های مرتبط: