4 روش کسب درآمد از وبینار در بازار ایران برای مدرسان

معرفی-4-راه-برای-کسب-درآمد-از-طریق-برگزاری-وبینار
با توجه به اهمیت برگزاری وبینار در پاندمی کرونا، لزوم آشنایی با شیوه‌های برگزاری یک وبینار موفق بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

فهرست

درآمد از طریق وبینار

در دنیای دیجیتال امروزی، همراه با پیشرفت تکنولوژی‌های نرم‌افزاری و کامپیوتری، وبینارهای آنلاین در فضای مجازی جای همایش‌ها و سمینارهای حضوری را قرار گرفته اند. این مسئله باعث شده کسب درآمد از وبینار و سمینارها به یکی از اهداف و برنامه های مدرسین تبدیل شود.

تعداد وبینارهای مختلف برگزارشده در بستر مجازی از زمان اغاز پاندمی کرونا چندین برابر شده است. علاوه بر راحتی افراد به‌منظور شرکت در وبینار، عدم حضور فیزیکی از نظر مسائل بهداشتی هم مطمئن‌تر خواهد بود.

طبق نتایج انجام‌شده، بیشتر کسب و کارهایی که در طول بازاریابی محتوایی خود از برگزاری بسترهای مجازی مختلف از جمله وبینارهای آنلاین برای معرفی خدمات یا محصولاتشان استفاده کرده‌اند، بیشتر از سایر کسب و کارها در معرض دید مخاطبین متنوع قرار گرفته‌اند؛ در نتیجه مدیران این کسب و کارها، شانس بیشتری برای فروش خدمات خود به مشتریان داشته‌اند و در حالت کلی موفق‌تر عمل کرده‌اند.

اگر به تازگی کسب و کارتان را ایجاد کرده‌اید، برگزاری وبینارهای جامع و منحصربه‌فرد و جذب مخاطبین بیشتر، می‌تواند شما را در ابتدای مسیر موفقیت قرار دهد. از طریق بخش درباره ما، در وبسایت یادای، با ما و امکاناتی که در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم، بیشتر آشنا شوید.

علاوه بر پیشبرد مسائل آموزشی و کسب مهارت‌های مختلف از طریق شرکت در وبینارها، برگزاری وبینار به یکی از بهترین روش‌ها برای درآمدزایی افراد با مهارت‌های مختلف تبدیل شده است.

در این مقاله بعد از ذکر اهمیت برگزاری وبینار، راهکارهایی را به شما معرفی می‌کنیم تا یاد بگیرید چگونه از طریق مهارت‌هایی که در حوزه‌های مختلف دارید، به کسب درآمد از طریق برگزاری وبینار بپردازید.

برگزاری وبینار 

واژه وبینار(webinar) اختصارشده از دو واژه سیمنار(seminar) و وب(web) می‌باشد؛ به عبارت بهتر، وبینار یک سمینار آنلاین و در بستر وب می‌باشد که به منظور اهداف مختلف توسط یک تیم چندنفره برگزار می‌شود. عموما در وبینارهای آنلاین مختلف، یک یا چندین نفر سخنران هستند که برای مخاطبان اقدام به ارائه محتواهای مختلف می‌کنند.

روند برگزاری وبینار در پلتفرم‌های مختلف به نحوی است که طبق تصمیم تیم برگزارکننده، شرکت‌کنندگان می‌توانند سوالات و نظرات خود را حین برگزاری وبینار یا در پایان وبینار ارائه دهند.

اهمیت برگزاری وبینارها 

برگزاری وبینار آنلاین به شما این قابلیت را می‌دهد که مخاطبینی که مایل به استفاده از مهارت و محتواهای مفید شما هستند، علاوه بر آشنایی با اسمتان، چهره شما را به‌صورت زنده ببینند و صدای شما را بشنوند.

در واقع دقیقا مانند یک سمینار حضوری، حتی بهتر و بیشتر می‌توانید با مخاطبانتان ارتباط زنده برقرار کنید. با امکانات کنونی و ترویج استفاده بیشتر از جلسات مختلف مجازی، کسب درآمد از طریق برگزاری وبینار هم بسیار بیشتر از قبل شده است. علاوه بر درآمدزایی مناسب، وبینارهای خوب می‌توانند مزایای زیر را برای شما به همراه داشته باشند:

دسترسی بهتر و راحت‌تر به وبینارها

مخاطبین شما از هر کجای دنیا که بخواهند، فقط با چند کلیک ساده در لب‌تاپشان می‌توانند در وبینار شرکت کرده و از اطلاعات آن بهره‌مند می‌شوند.

مخصوصا اگر کسب و کار شما به نحوی است که می‌توانید محصولات و خدمات خود را به شرکت‌ها یا افراد خارجی مختلف هم معرفی کنید، هزینه پرواز و اقامت در کشورهای مختلف بسیار گران خواهد بود. در این مواقع به راحتی می‌توانید با برگزاری وبینار چندساعته کار خود را راه بیندازید.

برگزاری وبینار، بیشتر افراد را درگیر می‌کند.

شاید کمی سخت باور کنید، اما نتیجه‌ای که از برگزاری یک وبینار جذاب و فوق‌العاده می‌گیرید، حتی در دو یا سه سمینار حضوری هم به دست نمی‌آید!

مخاطبان بیشتر از چند ساعت از وقتشان را صرف شرکت در وبینار و گوش‌دادن به صحبت‌های شما می‌کنند و می‌دانند اگر دیر وارد وبینار شوند، اطلاعاتی را از دست خواهند داد. مخصوصا اگر در طول وبینار از ارتباط تصویری و ویدئویی استفاده کنید، خیلی بیشتر در ذهن مخاطب ماندگار می‌شوید.

هزینه برگزاری وبینار کمتر از سایر روش‌ها است.

همان‌طورکه اشاره کردیم، به دلیل عدم نیاز به رفت و آمد و اجاره مکان‌های مختلف در فرایند برگزاری وبینار، هزینه بسیار کمتری را پرداخت خواهید کرد؛ به‌طور مثال اگر به تدریس در حوزه‌های مختلف علاقه زیادی دارید، هزینه برگزاری وبینار از طریق خرید پلتفرم‌های مختلف، بسیار ارزان‌تر از هزینه اجاره کلاس، سالن و غیره خواهد شد.

اکثر وبینارها قابلیت ضبط و ذخیره‌سازی دارند.

یکی از ویژگی‌های متمایزکننده وبینارها، قابلیت ذخیره ویدئو وبینار و ذخیره آن در حافظه پلتفرم یا سیستم لب‌تاپتان است؛ با انجام این فرایند، شما می‌توانید هر لحظه که اراده کردید، دوباره به اطلاعات وبیناری که قبلا برگزار شده، دسترسی پیدا کنید.

برای مخاطبان وبینار، ارزش و اعتماد دو طرفه ایجاد شده و شما تبدیل به متخصص می‌شوید.

اگر بتوانید در طول وبینار، محتوای مفید و جذاب به مخاطبانتان ارائه دهید، به‌طوریکه شرکت‌کنندگان از سپری‌کردن وقتشان در وبینار آنلاین شما لذت ببرند، علاوه بر ایجاد ارزش بيشتر براي كسب و كارتان، اعتمادي كه در بين مخاطبان ايجاد مي‌شود، مي‌تواند به ايجاد مشتريان بالقوه و شناسايي آن‌ها، اولين قدم براي درآمدزايي محسوب مي‌شود.

جذب مشتريان مختلف و فروش بسيار راحت

برگزاري وبينار يك فرصت فوق‌العاده براي فروش محصولات و خدمات به منظور درآمدزايي است. برای کسب درآمد از طریق برگزاری وبینار، باید در قدم اول از طریق آموزش خوب، اعتماد لازم را در بین مخاطبان ایجاد کرده و سپس به معرفی چشم‌انداز محصول خود بپردازید؛ هر چه بهتر بتوانید مخاطبین خود را به مشتری تبدیل کنید، در مسیر درآمدزایی موفق‌تر خواهید بود.

امکان دعوت از افراد مشهور و متخصص در وبینارها

فرایند برگزاری وبینار این امکان را به شما می‌دهد تا با دعوت از افراد مشهور در حوزه‌های مختلف و صحبت‌کردن آن‌ها، از مخاطبین آن افراد هم استفاده کنید.

4 روش درآمدزایی از طریق برگزاری وبینار

در حالت کلی به منظور کسب درآمد از طریق برگزاری وبینار، می‎توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

کسب درآمد از طریق برگزاری وبینارهای آنلاین رایگان!

شاید برایتان سوال پیش بیاید که چگونه وبینار رایگان برای شما درآمدزایی می‌کند؟ اما اولین و بهترین قدم برای شما به منظور کسب درآمد، برگزاری وبینارهای مفیدی است که شرکت‌کنندگان ملزم به پرداخت هیچ هزینه‌ای برای شرکت در آن‌ها نیستند.

به جای پرداخت هزینه، می‌توانید اطلاعاتی از قبیل ایمیل، شماره موبایل و غیره را از مخاطبین دریافت کنید و آن‌ها را ملزم به ثبت‌نام در وب‌سایتتان کنید. علاوه بر درآمدزایی از وبینارهای بعدی، می‌توانید از فعالیت‌هایی مثل ایمیل مارکتینگ و تبلیغات انبوه، کسب درآمد کنید.

درنظرگرفتن کارگاه‌های آموزشی مفید مختلف به عنوان وبینارهای رایگان اولیه، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما محسوب می‌شود.

کسب درآمد از طریق برگزاری وبینار آنلاین پولی

بعد از جلب اعتماد مخاطبان و ایجاد ارزش در محصولات یا خدماتی که در وبینارها راجع به آن‌ها بحث می‌کنید، می‌توانید اقدام به برگزاری وبینارهایی کنید که شرکت‌کنندگان باید برای شرکت‌کردن در آن هزینه‌ای پرداخت کنند. تمام درآمدی که شما به‌وسیله برگزاری وبینار آنلاین بدست می‌آورید، نوعی سود خالص برای شما محسوب می‌شود.

کسب درآمد از طریق برگزاری وبینار بوسیله فروش دوره‌ها و پکیج‌های مختلف

ممکن است گروهی از مخاطبین هدف شما شرکت در وبینار آنلاین شما را به هر دلیلی از دست بدهند. می‌توانید فیلم ضبط‌شده وبینار را تهیه کرده و از طریق راه‌های ارتباطی مختلف مانند ایمیل و صفحات شبکه‌های مجازی مختلف، فروش آن را به مخاطبان پیشنهاد دهید.

هم‌چنین می‌توانید خودتان به صورت آفلاین ویدئوهای آموزشی خود را ضبط کرده و آن‌ها را تبدیل به یک پکیج مفید کنید. از طریق فروش پکیجی که تهیه کرده‌اید، می‌توانید در درازمدت بدوت تلاش و وقت زیاد به درآمدزایی بپردازید.

درنظرگرفتن مزایا و تخفیف‌های ویژه برای مشتریان

شما باید در طول وبینارهایی که برگزار می‌کنید، برای مشتریانی که از محصولات و خدماتتان خرید می‌کنند، ارزش زیادتری قائل باشد؛ مثلا می‌توانید با برگزاری مسابقه‌ها و چالش‌های مختلف، احساس مشتریان را معطوف به خودتان بکنید یا در خریدهای بعدی تخفیف بیشتری برایشان در نظر بگیرید.

تجربه ثابت کرده‌است که در نظرگرفتن تخفیف‌ها و مزایا هنگام فروش دوره‌ها و وبینارهای آموزشی مختلف، علاوه بر استقبال بیشتر مخاطبان، درآمدزایی شما را هم از طریق برگزاری وبینار بیشتر می‌کند.

با اقدامات صحیح، شروعی موفق را رقم بزنید.

کسب درآمد از طریق برگزاری وبینار، یکی از بهترین روش‌های درآمدزایی برای افراد و مجموعه‌های مختلف محسوب می‌شود. با توجه به تعداد شرکت‌کنندگان و تعداد جلساتی که برای وبینارهای خود در نظر گرفته‌اید، می‌توانید یک پلتفرم و بستر مناسب برای برگزاری وبینارهایتان انتخاب کنید؛ یادای شما را در این مسیر با کمال میل همراهی و راهنمایی می‌کند. اگر می خواهید در مورد این اجرای وبینار بیشتر بدانید، مقاله راهنمای برگزاری وبینار را هم مطالعه کنید

این پست را با دوستانتان اشتراک بگذارید:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on telegram
Share on email
Share on reddit
Share on skype
Share on whatsapp
{{ reviewsTotal }} نظر
{{ reviewsTotal }} Reviews
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
نوشته‌های مرتبط: