همه چیز درباره برگزاری وبینار قدرتمند

درباره وبینار
دنیا، دنیای دستیابی به حداکثرها در حداقل زمان‌هاست. وبینار به شما این امکان را می‌دهد تا در کمترین زمان، بدون این که حتی از خانه خارج شوید، مهارت‌های زیادی بیاموزید.

فهرست

برگزاری وبینار

حتما شما هم در این مدت کلمه وبینار را در جاهای مختلف شنیده‌اید، و یا حتی در وبینارهای مختلفی شرکت کرده‌اید. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و نیز شرایط کنونی اهمیت و استفاده از آموزش‌ها و جلسات آنلاین بسیار بیشتر شده است. به همین خاطر دانش برگزاری وبینار اهمیت مناسبی پیدا کرده است.

برگزار کردن وبینار یکی از راه‌های تولید محتوا و کسب اعتبار برای کسب و کار شماست. اگر به دنبال راهی برای ارتباط و تعامل بیشتر با مخاطبان و یا آموزش به آن‌ها هستید برگزاری وبینار بهترین راه برای شماست. در این مقاله از مجله یاددای می‌خواهیم بدانیم وبینار چیست، چه مزایایی دارد و برای اینکه یک وبینار خوب داشته باشیم باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

وبینار چیست؟

وبینار Webinar از عبارت( Web-bassed seminar) گرفته شده و در واقع به کلاس، سمینار، دوره و یا هر رویدادی که به صورت آنلاین، زنده، دوطرفه و تعاملی در محیط وب برگزار شود، گفته می‌شود و ارائه دهندگان وبینار از طریق ارتباط اینترنتی با مخاطبان خود از هر کجای دنیا که باشند ارتباط برقرار می‌کنند.

برگزاری وبینار

به بیان ساده وبینار دوره آنلاینی است که در یک زمان مشخص و از قبل تعیین شده، کاربران و مدرس در محیط آنلاین مشخص شده، حاضر می‌شوند و مدرس، صدا، تصویر، فایل ارائه، ویدئو، کلیپ آموزشی و یا صفحه دسکتاپ خود را به اشتراگ می‌گذارد، کاربران و شرکت کنندگان نیز می توانند ضمن گوش دادن و استفاده از مطالب ارائه شده، هر جا که نیاز داشتند از طریق چت باکس و یا به وسیله انتشار صدا و تصویر خود، نظر خود را اعلام و یا سوال خود را مطرح کنند.

برای برگزاری یک وبینار نیازی به اجاره یک سالن و یا پذیرایی از مخاطبان نخواهید داشت، بنابراین برنامهریزی برای برگزاری یک وبینار بسیار آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر است.

وبینار و تولید محتواست!

یکی از راه‌های جذاب برای تولید محتوا، برگزاری وبینار است. استفاده از وبینارها بسیاری از مسائل را برای افراد حل کرده است. در زمان‌هایی که افراد وقت کافی برای حضور در کلاس‌های حضوری را نداشته و یا از نظر مکانی امکان دسترسی ندارند، وبینار بهترین گزینه است.

تولید محتوا مخصوصا برای موضوع‌های آموزشی طرفداران بسیاری دارد. این محتوا در پایان جلسه در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد و از این نظر برای مخاطبان جذابیت زیادی دارد، زیرا می‌توانند چندین و چند بار و در هر زمانی که خواستند آن را تماشا کنند.

اهداف برگزاری وبینار 

وبینارها با اهداف مختلفی برگزار می‌شوند. شما در هر شغلی که باشید؛ بازاریاب، مدرس، آموزگار و یا مشاغل دیگر می‌توانید به مقاصد مختلفی مانند آموزش به مخاطبانتان، معرفی محصول و یا خدماتتان، دستیابی به مشتریان بالقوه و یا سایر اهداف، وبینار برگزار کنید. بنابراین اهمیتی ندارد که در کدام حوزه فعالیت می‌کنید، شما می‌توانید هرگاه تمایل داشتید برای مخاطبان خود وبینار برگزار کنید.

در ادامه به برخی از اهداف کلی در برگزاری وبینارها اشاره می‌کنیم:

  • ارائه محصول جدید

اگر قصد ارائه یک محصول و یا آموزش جدید دارید می‌توانید از قبل به مخاطبان خود اطلاع دهید تا در تاریخ و ساعت مشخصی آنلاین باشند تا بتوانند از آموزش و یا معرفی محصول شما استفاده کنند.

همچنین می‌توانید برای کسانی که در وبینار حاضر می‌شوند امتیازاتی قائل باشید و بخشی از زمان وبینار را به صحبت با حاضران و پرسیدن نظرات آن‌ها بگذارید، این کار باعث می‌شود مخاطبان احساس خوبی به برند شما داشته باشند و تمایل به خرید محصول و یا استفاده از خدماتتان بیشتر شود.

  • معرفی خودتان به عنوان یک متخصص

برگزاری وبینار علاوه بر آموزش به مخاطبان باعث معروفیت و اعتبار برند شما می‌شود. در صورتی که عملکرد مناسبی داشته باشید مخاطبان از وبینارهای بعدی شما هم استقبال خواهند کرد. برندسازی شخصی با استفاده از وبینار بسیار آسان می‌شود زیرا با برگزاری وبینار شما به عنوان رهبر یک کسب و کار معرفی و شناخته می‌شوید.

  • ایجاد لید بیشتر

منظور از لید، سرنخ یا همان مشتریان بالقوه است. ایجاد لیدهای ارزشمند و باکیفیت، مشکلی است که بسیاری از بازاریابان دارند. برگزاری وبینار راهی برای ایجاد لیدهای ارزشمند است. افرادی که به وبینار شما می‌آیند به این معنی است که به موضوع وبینار و حوزه کاری شما علاقه دارند، بنابراین این افراد مشتریان بالقوه‌ای هستند که می‌توانید آن‌ها را به مراحل بعدی خرید و استفاده از محصولاتتان راهنمایی کنید.

امکانات برگزاری وبینار

امکانات و ویژگی‌های وبینار چیست؟

یک وبینار باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا یک وبینار استاندارد شود، اکثر نرم افزارهایی که برای برگزاری وبینار استفاده می‌شوند ویژگی‌ها و خصوصیاتی دارند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود تا در صورت برگزاری و یا شرکت در وبینار شناخت و استفاده بهتری از این ابزاها داشته باشید:

  • گفت و گوی متنی (Text chat)

یکی از ساده‌ترین راه‌های تعامل با مخاطب در وبینار استفاده از گفت و گوی متنی است. شما می‌توانید از مخاطبان خود بخواهید تا در صورتی که سوال و یا نظری داشتند در قسمت گفت و گوی متنی تایپ کنند و یا برای تعامل بیشتر پاسخ سوالاتی را که شما می‌پرسید، در این قسمت تایپ کنند. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که تعامل خود را با مخاطبانتان افزایش دهید و باعث اعتماد بیشتر مخاطب به شما می‌شود. می‌توانید در پایان جلسه زمانی را برای پاسخ به سوالات مخاطبان خود در نظر بگیرید.

  • اسلاید _ فایل ارائه

اگر در وبینار فقط صحبت کنید و مخاطب تنها صدای شما را داشته باشد هر چه قدر هم مطالب شما جالب، آموزنده و جذاب باشد، امکان دارد بعد از مدتی مخاطب خسته شده و وبینار شما را نصفه، رها کند.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید توجه مخاطب را جلب کنید و مخاطب را تا آخر وبینار پای صحبت‌هایتان نگه دارید استفاده از اسلاید است. استفاده از اسلاید باعث می‌شود تا مخاطب درک و تجزیه و تحلیل بهتری از موضوع وبینار شما داشته باشد و نیز باعث می‌شود وبینار شما جذاب‌تر و قابل فهم‌تر باشد.

  • ضبط کردن

درست است که مشاهده وبینار به صورت زنده بسیار تعاملی‌تر است اما شما می‌توانید به مخاطبان خود بگویید که اگر قادر به تماشای وبینار به صورت زنده نبودند می‌توانند آن را ضبط کرده و بعدا آن را تماشا کنند و یا خود شما می‌توانید وبینار خود را ضبط و در اختیار مخاطبان و شرکت کنندگان قرار دهید تا بعدا هر چند بار که خواستند تماشا کنند. این کار باعث رضایت بیشتر مخاطبان از شما و در نتیجه افزایش اعتماد آن‌ها نسبت به شما می‌شود.

  • به اشتراک گذاشتن صفحه نمایش

اگر قصد دارید وبیناری برگزار کنید که در زمینه کار با یک نرم‌افزار خاص، کدنویسی، فتوشاپ، سئو و دیگر آموزش‌هایی که نیاز دارد مخاطب صفحه نمایش شما را ببیند، تا متوجه موضوع شود، می‌توانید صفحه نمایش خود را با مخاطب به اشتراک بگذارید. با این قابلیت مخاطبان می‌توانند ببینند که شما در صفحه نمایش خود چه کاری انجام می‌دهید.

  • تخته سفید یا وایت برد

یکی از ویژگی‌های برگزاری وبینار، در نرم‌افزارهای مختلف این است که یک تخته سفید در اختیار شما قرار می‌دهد تا هر کجا که لازم داشتید با استفاده از آن موضوع را برای مخاطب قابل فهم‌تر کنید. برای مثال اگر در حال توضیح یک مسئله سخت و پیچیده باشید می‌توانید توضیحات، ایده‌ها و یا مثال‌های خود را روی وایت برد بنویسید تا بتوانید بهتر توضیح دهید و مخاطب منظور شما را بهتر و راحت‌تر متوجه شود.

  • پرسیدن نظر مخاطبان

شما در وبینار به صورت زنده با مخاطبان در ارتباط هستید بنابراین می‌توانید هر جا که لازم بود، نظرات آن‌ها را بپرسید، برای مثال می‌توانید پیشنهادهای آن‌ها را برای بهتر شدن محصول یا خدمات خود بپرسید، نیازهایی که به زمینه کاری شما مرتبط است را بپرسید و یا حتی نظر آن‌ها را برای تعیین تاریخ و ساعت وبینار بعدی جویا شوید، برای این کار می‌توانید تاریخ‌های مورد نظر خود را به صورت یک نظرسنجی در اختیار آن‌ها قرار دهید.

مزایای برگزاری وبینار

مزایای برگزاری وبینار چیست؟

از آن جایی که وبینار به حالت آنلاین برگزار می‌شود، مشکلاتی مانند رفت و آمد، ترافیک و حمل ابزار مورد نیاز وجود ندارد. برگزاری وبینار مزایای زیادی دارد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • افزایش اعتماد مخاطبان به شما

از طریق وبینار می‌توانید شرح کاملی از تخصص، مهارت، دانش، توانایی، خدمات و محصولات خود را به مخاطبان نشان دهید و باعث ایجاد اعتماد در مخاطبان خود شوید.

  • ایجاد روابط تجاری

زمانی که شما یک وبینار ارائه می‌دهید در واقع این فرصت را دارید که خودتان را به طور کامل به مخاطبان بشناسانید و روابط تجاری بین خود و مخاطبانتان ایجاد کنید.

  • قابلیت ضبط

همان طور که اشاره شد، شما می‌توانید وبینار خود را ضبط کنید، و این به شما امکان می‌دهد تا فیلم وبینار را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید تا بارها وبینار شما را ببینید، و یا اگر در قسمت‌هایی به علت مشکلات اتصال اینترنت و یا حواس پرتی متوجه مطلبی نشدند می‌توانید به آن‌ها این اطمینان خاطر را بدهید که بعدا می‌توانند فیلم کامل وبینار را مشاهده کنند.

  • درک بهتر نیاز مخاطب

می‌توانید در وبینار از مخاطبان خود سوالاتی بپرسید و یا از نظرات و نیازهای آن‌ها مطلع شوید تا بتوانید متناسب با نیاز و خواسته مخاطبانتان محصولات خود را ارتقا دهید و یا خدماتتان را متناسب با نیاز مخاطبان ارائه کنید.

  • معرفی نام تجاری و برند

شما می‌توانید در وبینار به تبلیغ تجارت و برند خود بپردازید و از کارایی و مزیت‌های محصول و یا خدمات خود صحبت کنید و حتی نحوه کارکرد محصول خود را توضیح دهید، تا برند شما شناخته شود.

  • هزینه کم برگزاری وبینار

برگزاری سمینارها و همایش‌های حضوری هزینه زیادی لازم دارد اما برگزاری وبینارها نیاز به هزینه زیادی ندارد، برای برگزاری وبینار فقط به اینترنت و یک میکروفون و یا اگر مایل به برگزاری وبینار تصویری بودید به یک وبکم نیاز خواهید داشت. هزینه‌هایی مثل اجاره سالن، رفت و آمد و پذیرایی از مخاطب در وبینار وجود ندارد. همچنین اگر به دنبال یک بستر مناسب برای برگزاری وبینارهای خود هستید ما در سایت یادای بهترین کیفیت برگزاری وبینار را با قیمتی مناسب به شما ارائه می‌کنیم.

  • کسب درآمد بیشتر

با برگزاری وبینارهای سودمند و مورد نیاز مخاطبان می توانید مخاطبان بیشتری جذب کنید، و در نتیجه از این طریق به درآمد بیشتر برسید.

  • برگزاری وبینار از هرجایی که دوست داشتید

برای اینکه یک وبینار برگزار کنید، لازم نیست از کشور، شهر، محله و یا حتی خانه خود خاج شوید! برای شرکت در هر دوره‌ای که به صورت وبینار برگزار می‌شود، در هر کجای دنیا که باشید می توانید تنها با داشتن یک سیستم عامل و اینترنت، دوره مورد نظر خود را برگزار کنید. مخاطبان نیز می‌توانند از هر کجا در آن شرکت کنند. با استفاده از برگزاری وبینار می‌توانید مخاطبانی از شهرهای مختلف داشته باشید و اعتبار خود را بیشتر کنید.

  • صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها

همان طور که گفتیم برای شرکت در وبینار لازم نیست از خانه خود خارج شوید، بنابراین لازم نیست هزینه رفت و آمد پرداخت کنید و دردسرهای رفت و آمد و ترافیک هم نخواهید داشت و می‌توانید در خانه وبینار خود را برگزار کنید، از طرفی هزینه ثبت نام در وبینار بسیار کمتر از دوره‌های حضوری است، و راهی راحت و مخاطب پسند است، بنابراین شما میتوانید این مژده را به مخاطبان خود بدهید که می‌توانند با پرداخت هزینه کمتر در دوره مورد نظر خود شرکت کنند.

  • قابلیت حضور با سیستم عامل‌های مختلف

برای برگزاری و شرکت در وبینار می‌توانید از سیستم عامل‌های مختلف استفاده کنید و با استفاده از کامپیوتر، لپ‌تاپ و یا حتی گوشی وبینار برگزار کنید.

معایب وبینار چیست؟

امروزه از وبینارها برای آموزش و اطلاع رسانی در حوزه‌های مختلف استفاده می‌شود، و افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. در بالا مزایای وبینار را نام بردیم و حالا در ادامه به چند مورد از معایبی که امکان دارد داشته باشد می‌پردازیم:

  • برای برگزاری وبینار، سرعت اینترنت باید خوب باشد تا مخاطبان بتوانند بدون مشکل، وبینار شما را مشاهده کنند، آنلاین بودن و متصل شدن به اینترنت از مناطق مختلف ممکن است برخی معایب و مشکلاتی را داشته باشد.
  • در برخی موارد ممکن است اختلالاتی در انتقال صدا و یا تصویر پیش بیاید.
  • ممکن است بر روی رایانه‌هایی با سیستم عامل مک و یا برخی از تلفن‌های همراه کار نکند.

در طول وبینار ممکن است انواع دیگری از مشکلات فنی نیز پیش بیاید که باعث نارضایتی مخاطبان شود. ما در تیم یادای تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا معایت برگزاری وبینار را برای کاربران خود به حداقل میزان ممکن برسانیم. هم اکنون میتوانید لیستی از وبینارهای برگزار شده در وبسایت یادای را مشاهده کرده و در صورت علاقمندی به خانواده بزرگ یادای ملحق شوید.

 چالش‌های برگزاری یک وبینار؟

با وجود تمام مزایایی که وبینار دارد و فضای خوبی که در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد، ممکن است برخی مشکلاتی هم داشته باشد، در ادامه به برخی از این مشکلات اشاره می‌کنیم:

  • مشکلات فنی

از آن جایی که وبینار با فناوری در ارتباط است، یکی از مهم‌ترین مشکلات در برگزاری وبینارها، مشکلات فنی است. پایین بودن سرعت اینترنت، اتصال اینترنت، بروز مشکل در نرم‌افزار برگزاری، قطع شدن اینترنت و غیره از جمله مشکلاتی است که احتمال دارد در هنگام برگزاری وبینار اتفاق بیفتد.

برخی از مشکلات مانند قطعی اینترنت در کنترل ما نیست اما با استفاده از یک نرم‌افزار مناسب برای برگزاری وبینار می‌توان برخی از مشکلات را حل کرد.

  • تبلیغات

باید تلاش کنید برای وبینار خود تبلیغ کنید تا توسط مخاطبان دیده شده و در آن شرکت کنند. اگر وبیناری برگزار شود و کسی در آن شرکت نکند، قاعدتا وبینار به درد کسی نخواهد خورد. بنابراین در شبکه‌های اجتماعی مختلف برای وبینار خود تبلیغ کنید.

آمار نشان می‌دهد که 33 درصد از ثبت‌نام‌ها تنها یک روز پیش از برگزاری وبینار انجام می‌شود، بنابراین در روزهای نزدیک به برگزاری وبینار بیشتر تبلیغات کنید.

  • حفظ مخاطب

یکی از مشکلات اساسی در برگزای وبینار این است که مخاطب بعد از گذشت چند دقیقه خسته می‌شود و وبینار را ترک می‌کند. برای حل این مشکل در ابتدا باید موضوعی را که انتخاب می‌کنید جذاب و کاملا براساس نیاز مخاطبانتان باشد و محتوایی که قرار است ارائه دهید نیز باید جذاب باشد، برای جذاب‌تر کردن محتوای خود می‌توانید از اسلایدهای مناسب با مبحث موردنظر خود استفاده کنید و یا به مخاطب قول یک خبر خوش، هدیه یا یک نکته مهم در پایان وبینار را بدهید.

نکاتی که در ارائه وبینار باید رعایت کنیم؟

برای اینکه وبینار مناسب و استانداردی ارائه دهید باید چند نکته را رعایت کنید که ما در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • در ابتدا باید هدف خود را از برگزاری وبینار مشخص کنید و به این سوال پاسخ دهید که واقعا برای چه می‌خواهید وبینار برگزار کنید؟
  • مهارت‌های خود را در ارائه افزایش دهید. شاید در ابتدا مشکل به نظر برسد اما با کمی تمرین می‌توانید توانایی‌ها و مهارت‌های خود را در برگزاری وبینار افزایش دهید. می‌توانید قبل از برگزاری وبینار برای چند نفر از اعضای خانواده و یا دوستان خود ارائه دهید تا اشکالاتتان را بفهمید و یا می‌توانید صدای خود را ضبط و بعد گوش کنید تا متوجه ایرادات محتوایی و یا گفتاری ارائه خود شوید.
  • یکی از موثرترین و بهترین روش‌ها برای موفقیت در زمینه برگزار کردن وبینار این است که شما در وبینارهای دیگران شرکت کنید. این کار باعث می‌شود تا شما نکاتی را یاد بگیرید و متوجه نقاط قوت و ضعف‌ها شده و در وبینار خود این موارد را اصلاح کنید تا بتوانید بهترین ارائه را داشته باشید.

اجرای وبینار و برگزاری وبینار

چگونه وبینار خود را جذاب کنیم؟

می‌توان گفت تقریبا در طی دو سال گذشته تغییرات زیادی را در زمینه برگزاری کنفرانس‌ها، کلاس‌ها و رویدادها به صورت آنلاین مشاهده کردیم، و برگزاری وبینارها به صورت چشمگیری افزایش یافت. در این شرایط، وبیناری که برگزار می‌کنید، باید جذاب باشد تا مخاطب را به شرکت در آن سوق دهد.

در ادامه چند راه برای برگزاری یک وبینار جذاب معرفی کرده‌ایم:

  • به مخاطب اطلاع دهید!

قبل از برگزاری وبینار باید به مخاطبان خود اطلاع رسانی کنید. برای اطلاع مخاطبان از وبینار شما، موضوع مناسبی انتخاب کنید و عنوان جذابی برای آن بنویسید تا مخاطبان هیجان‌زده شده و در وبینار شما ثبت‌نام کنند. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، پست‌های وبلاگ و یا روش‌های خلاقانه دیگر موضوع و زمان وبینار خود را به گوش مخاطبان برسانید.

  • طراحی زیبا و چشم نواز داشته باشید!

اینکه بتوانید مخاطب را برای مدت یک ساعت یا بیشتر پای سیستم نگه دارید کار بسیار مشکلی است. برای این که مخاطب در بین راه خسته نشود و ارائه شما را نصفه کاره رها نکند باید مطالبی که ارائه می‌دهید، جذاب، کاربرپسند و مورد نیاز مخاطب باشد. استفاده از اسلایدهای مناسب با طراحی زیبا و استفاده از تصاویر مناسب یکی از راه‌هایی که باعث جذب و حفظ مخاطب تا پایان ارائه می‌شود.

  • هشتگ اختصاصی برای وبینار خود داشته باشید!

برای فرآیند بازاریابی وبینار می‌توانید از هشتگ‌هایی استفاده کنید که کمتر شناخته شده‌اند و یا یک نام تجاری جدید به شما می‌دهند. می‌توانید در طول ارائه خود از هشتگ، برای تعامل با مخاطبان و پاسخ به سوالات آن‌ها استفاده کنید و یا پس از اتمام ارائه برای پیگیری سوالات بی‌پاسخ و ارسال اطلاعات اضافی استفاده کنید.

  • زمان مناسبی برای برگزاری وبینار در نظر بگیرید.

باید به خاطر داشته باشید شما وبینار را برای مخاطب ارائه می‌دهید و اگر مخاطبی در وبینار شما حضور نداشته باشد عملا ارائه شما بی‌فایده خواهد بود. بناراین باید زمان مناسبی را برای برگزاری وبینار در نظر بگیرید. می‌توانید قبل از برگزاری از مخاطبان خود نظرسنجی کنید و از آن‌ها بخواهید زمانی را که می‌توانند در وبینار حاضر باشند، اعلام کنند.

  • از انواع محتوا استفاده کنید!

برای اینکه مخاطب کاملا درگیر ارائه شما باشد و حواسش پرت نشود و یا در طول ارائه خسته نشود، از انواع محتوا در وبینار خود استفاده کنید. می‌توانید از یک فیلم یا انیمیشن کوتاه بهره ببرید، تصاویر جذاب ارائه کنید و یا صفحه خود را به اشتراک بگذارید. بر حسب نوع ارائه و موضوع خود از انواع محتوا بهره بگیرید.

  • مخاطبان را در بحث شریک کنید!

ضمن اینکه مطالب خود را ارائه می‌کنید در قسمت‌های مختلف از مخاطبان سوالاتی بپرسید و یا نظر آن‌ها را راجع به موضوع مورد نظر بخواهید. اختصاص یک زمان برای این کار باعث می‌شود با مخاطب تعامل داشته باشید و بحث فقط یک طرفه نباشد، آن‌ها نیز احساس خستگی نکنند.

  • یک مجری داشته باشید!

اگر قرار است در وبینار چند نفر سخنران داشته باشید بهتر است یک نفر به عنوان مجری یا میزبان، کنترل را در دست بگیرد و سخرانان را معرفی کند. وجود یک مجری می‌تواند به گفت وگو و بحث شما نظم دهد. حتی می‌توانید از مخاطبان بخواهید سوالات اساسی خود را در مورد موضوع وبینار، قبل از شروع ارائه برای شما ارسال کنند و مجری در حین ارائه و یا در پایان آن سوالات را مطرح کند تا سخنرانان پاسخ دهند.

  • قبل از وبینار با سخرانان صحبت کنید!

قبل از اینکه وبینار را برگزار کنید سعی کنید طی یک جلسه آنلاین یا حضوری سخرانان را با هم آشنا کنید و برنامه خود را به آن‌ها نشان دهید تا در روز ارائه سردرگم نشوند. اینکه ابتدا چه کسی قرار است صحبت کند، هر شخص چه موضوعی باید ارائه دهد و هر شخص چه مدت زمان برای صحبت خواهد داشت و موضوعات دیگر باید در این جلسه بحث شوند.

  • سخنرانان مناسبی انتخاب کنید.

شیوه سخنرانی و نحوه بیان در ارائه یک وبینار بسیار مهم است. برای سخنرانی فردی را انتخاب کنید که پر انرژی و در موضوع مورد نظر متخصص باشد تا بتواند موضوع را بسیار ساده و روان به مخاطب انتقال داده و به سوالات مخاطبان جواب مناسبی بدهد. همچنین اگر چند سخنران خواهید داشت باید موضوعات خود را به صورت پیوسته ارائه دهید تا مخاطب دچار سردرگمی نشود.

ما در این مقاله سعی کردیم تا به صورت کامل، جامع و کاربردی شما را با وبینار آشنا کنیم. همان طور که اشاره کردیم در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید وبینار می‌تواند به شما کمک کند. شما می‌توانید با برگزاری وبیناری که متناسب با خواسته و علاقه مخاطبانتان است به رشد و معرفی بیشتر کسب و کار خود اقدام کنید.

شرکت در وبینار امروزه بسیار افزایش پیدا کرده است، زیرا راهی آسان و کم هزینه برای یادگیری یک مهارت و یا کسب اطلاعات جدید برای مخاطب است، بنابراین در هر زمینه‌ای که هستید می‌توانید اقدام به برگزاری وبینار کنید و مخاطبان خود را افزایش داده و باعث رشد کسب و کارتان شوید.

شما میتوانید از طریق بخش تماس با ما، با مشاوران یادای در ارتباط بوده و تمام سوالات خود را مطرح کنید، تا بتوانید یک وبینار بدون نقص برگزار کنید.

این پست را با دوستانتان اشتراک بگذارید:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on telegram
Share on email
Share on reddit
Share on skype
Share on whatsapp
{{ reviewsTotal }} نظر
{{ reviewsTotal }} Reviews
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
نوشته‌های مرتبط: